Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  به چه نوع شركت هايي شركت مختلط گفته مي شود؟ به چه نوع شركت هايي شركت مختلط گفته مي شود؟

خدمات ثبتی محمد

به چه نوع شركت هايي شركت مختلط گفته مي شود؟

به چه نوع شركت هايي شركت مختلط گفته مي شود؟

افراد داراي تخصص و شناخته شده در برخي از حوزه هاي كسب و كار كه اعتبار زيادي در حوزه تخصصي و دانشي خودشان دارند، اگر به دنبال ثبت شركت رفته باشند با واژه شركت مختلط احتمالا زياد مواجه شده اند. بخصوص افرادي كه سرمايه لازم را براي راه اندازي شركت خود در قالب هاي ديگر را ندارند. اما شركت مختلط چه نوع شركتي است؟

شركت هاي مختلط به دو دسته تقسيم مي شوند: شركت مختلط سهامي و شركت مختلط غير سهامي.

هر دو اين شركت ها در قانون تجارت ايران عنوان شده و از شركت هاي معتبر تجاري هستند. هدف اين نوع شركت ها در واقع ايجاد يك ساختار اشتراكي بين شركت هاي تضامني و شركت هاي سهامي يا با مسئوليت محدود است كه در ادامه توضيح داده خواهد شد.

شركت مختلط سهامي به تركيب شركت تضامني با شركت سهامي اطلاق مي شود. در اين نوع شركت ها معمولا افرادي كه تخصص و اعتبار زيادي دارند اما سرمايه كافي ندارند و يا براي تامين سرمايه نياز به مشاركت ديگران دارند با ثبت شركت از نوع سهامي و استفاده از شركا سهامي سرمايه مورد نياز خود را تامين مي كنند. در اين حالت عمده مسئوليت شركت بر عهده شريك يا شركا تضامني است و شركا سهامي تنها به اندازه سهام خودشان در شركت مسئوليت در قبال تعهدات شركت خواهند داشت. قاعده بر اين است كه در خصوص شركا تضامني مطابق با قوانين و مقررات مندرج در مقررات شركت هاي تضامني برخورد مي شود به اين صورت كه شريك يا شركا تضامني بايد به تنهايي كليه مسئوليت شركت را عهده دار باشند و قاعدتا مسئوليت تصميم گيري در شركت نيز بر عهده همين شركا خواهد بود. اگر چند نفر شريك تضامني باشند بايد از بين خودشان مدير را انتخاب كنند.

در شركت مختلط غير سهامي شريك يا شركا تضامني براي تامين سرمايه و يا مشاركت با ديگران از ساختار شركت با مسئوليت محدود استفاده مي كنند. در اين حالت شركا سهم الشركه خواهند داشت و با آورده هاي نقدي و غير نقدي خود با شريك يا شركا تضامني مشاركت مي كنند. قانونا مسئوليت در شركت مختلط غير سهامي بر عهده شركا تضامني بوده و شركا با مسئوليت محدود به اندازه سرمايه خود در شركت مسئوليت بر عهده خواهند داشت. در اين حالت نيز قوانين شركت هاي تضامني براي شركا تضامني و قوانين شركت با مسئوليت محدود براي شركا با مسئوليت محدود ديده شده است.

در نتيجه شركت هاي مختلط تركيب شركت تضامني با يك شركت ديگر كه يا سهامي است يا با مسئوليت محدود است مي باشد. شركا سهامي در قبال سرمايه خود سهام دريافت مي كنند و شركا با مسئوليت محدود به اندازه سرمايه خود در شركت سهم الشركه خواهند داشت. شما ميتوانيد اطلاعات كاملي در خصوص ثبت شركت با مسئوليت محدود در بخش هاي بعدي مطالعه فرماييد.

براي رسيدن به تفاوت هاي ريزتر و دقيق تر در خصوص اين دو نوع شركت و نحوه ثبت شركت مختلط پيشنهاد مي كنيم كه مقالات ثبت شركت مختلط سهامي و يا ثبت شركت مختلط غير سهامي را در  سايت هلدينگ ويونا مطالعه فرماييد. كارشناسان ما نيز در هلدينگ ويونا مشتاقانه منتظر مشاوره رايگان به شما عزيزان خواهند بود.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/15 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :